donderdag 6 oktober 2011

hi Obruni!

Zo worden wij als groep blanken hier vaak aangesproken! En dan zeg je terug: hi obribini! (zwarte man!)

Excuses voor het feit dat ik een paar dagen uit de lucht ben geweest. Blijkbaar was mijn weerstand niet zo goed want ik (en gelukkig met mij ook anderen uit ons team) werden dinsdag ziek, ik denk van iets in het eten of drinken. Gelukkig deed de antibiotica gelijk wonderen en ben ik vandaag weer gewoon aan het werk gegaan.

Nou ja, gewoon... onze klant bleek bij nader inzien eigenlijk alles al te hebben wat hij aan ons gevraagd had te doen. En mijn Koreaanse en Indiase collega zijn niet gewend zo direct daar over te communiceren. Dus was er vandaag aan mij, na 1,5 dag ziek te zijn geweest, de schone taak om te bespreken wat we dan wel gaan doen... en de klant op de hoogte te houden van onze 'voortgang'. Geen probleem, maar ik besefte mij wel weer dat werken met 2 mensen met andere achtergronden bij een klant met weer een andere cultuur, veel inlevingsvermogen en sensitiviteit vraagt. Dat probeer ik dan ook te leren, in plaats van het hele project zelf uit te voeren zonder dat ik hun echt nodig heb wat mijn natuurlijke neiging is:)

Verder zijn we vandaag na het werk in Osu Children's Village geweest om te kijken of we daar wat vrijwilligerswerk konden doen. Een opgvanghuis voor kinderen van 0 tot 23 ( de jongste was gister binnengebracht met 9 dagen). De kinderen zijn niet altijd wees, maar ook vaak verlaten, mishandeld, misbruikt of hebben ouders met aids. Ze hadden niet eens een normale voetbal, en eigenlijk zitten ze vooral op luiers, eten, water, schoolboeken, pennen en kleren te wachten, en niet zo op onze 'tijd'. Dus het is nog even de vraag of we daar echt wat kunnen doen. Iets kopen en geven kunnen we in ieder geval! 

Ik zal morgen proberen nog wat foto's te maken van ons kantoor en de klant en het team. Dit weekend gaan we met de hele groep de bush in naar de Volta Region, dus hopelijk levert dat voor jullie wat mooie plaatjes op! 



2 opmerkingen:

Nazorg zei

Haha leuk hoe we hier alles verzinnen om geen neger of blanke te zeggen en het daar prima is.

Geniet ervan daar, ben benieuwd hoe het verder gaat met de reeds voorziene klant.

Mhg, jos

Nettie zei

Hoi Els,

Blijkbaar doe ik steeds iets verkeerd want ik heb al een paar keer gereageerd maar het staat er niet op...
Hopelijk lukt het nu wel.
Fijn om steeds weer iets van je te horen, hoewel ziek zijn nu niet het allerbeste nieuws is. Gelukkig ben je net als Tim snel opgeknapt! pas goed op jezelf en groetjes!